Διεθνής εμπειρία, Ελληνική πραγματικότητα, επιδράσεις στο περιβάλλον του σχολείου και δυνατότητες εναλλακτικών προσεγγίσεων

ΣΥΝΟΨΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Μια ενδιαφέρουσα διαδικτυακή ημερίδα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Μαΐου με θέμα, πλαίσιο και εμπειρίες της αξιολόγησης που επιχειρείται σήμερα στα ελληνικά
σχολεία. Ήταν η πρώτη ανοικτή ημερίδα του νέου ιστότοπου για την εκπαίδευση Alter Edu https://www.alteredu.gr/ και αποτέλεσε συνέχεια δύο διαδικτυακών συζητήσεων που προηγήθηκαν, σχετικά με την κατάσταση στα σχολεία σήμερα και τη διαχείριση πένθους από τη σχολική κοινότητα. Υπήρξαν δυο εισηγήσεις, η πρώτη για τη διεθνή εμπειρία από την καθηγήτρια Άννα Τραϊανού από το Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου και η δεύτερη για την ελληνική εμπειρία από τον Γιώργο Μπαγάκη, ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Σχολιαστές στις εισηγήσεις ήταν ο Ανδρέας Παπαδαντωνάκης (ΟΛΜΕ), Θανάσης Κικινής (ΔΟΕ), Γιώργος Χριστόπουλος (ΟΙΕΛΕ) και ο Θανάσης Kονταξής, πρώην σχολικός σύμβουλος (Ιστότοπος Alter Edu).


Βασικά θέματα που παρουσιάστηκαν ήταν το φιλελεύθερο μοντέλο της Αγγλίας, με τις ακαδημίες και τις αλλαγές που έχει επιφέρει στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς καθώς και σχετικά ζητήματα άλλων χωρών όπως της Φιλανδίας, Ιταλίας, Πορτογαλίας τα τελευταία χρόνια. Τέθηκαν επίσης θεμελιώδη ζητήματα σχετικά με τη μέθοδο, την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της αξιολόγησης που επιχειρείται στα ελληνικά σχολεία (αυτο-αξιολόγηση και ατομική αξιολόγηση). Επιπλέον τέθηκαν οι οπτικές των τριών ελληνικών εκπαιδευτικών ομοσπονδιών από μέλη τους καθώς και η οπτική του Ιστότοπου Alter-Edu.


Στη συζήτηση που ακολούθησε αναδείχτηκαν ζητήματα έλλειψης διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς, γραφειοκρατίας, επαγγελματικής εξουθένωσης, κούρασης και τάσης
αποχώρησης των εκπαιδευτικών από τα σχολεία όταν αυτό είναι εφικτό. Τέθηκαν επίσης ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής, επεξεργασίας εναλλακτικών προτάσεων
για τη αξιολόγηση, αντιμετώπισης επιπτώσεων στο περιβάλλον του σχολείου κ.ά. Χαρακτηριστικό της ημερίδας ήταν η ανάδειξη δυνατοτήτων σύγκλισης απόψεων
μέσα από την πολυφωνία που υπήρξε από εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης, συνδικαλιστές, πανεπιστημιακούς, σε ένα πολιτισμένο κλίμα, για ένα εξαιρετικά
δύσκολο και ακανθώδες ζήτημα όπως η αξιολόγηση στα σχολεία.

Ακολουθούν τα αρχεία των δύο παρουσιάσεων:

Διεθνείς εμπειρίες στην αξιολόγηση στα σχολεία -Άννα Τραϊανού, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου


Η επιχειρούμενη αξιολόγηση στα ελληνικά σχολεία – Γιώργος Μπαγάκης, Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Παρακάτω η πρόσκληση και το πρόγραμμα της διαδικτυακής ημερίδας του alteredu

Διαδικτυακή Ημερίδα alteredu
Σάββατο 13 Μαΐου 2023, 17.00-19.30

Link: https://tinyurl.com/yc62ju2e
Password: A3ioledu
Πληροφορίες: gbag@otenet.gr, κινητό: 6977200945

Πλαίσιο

Η εκπαιδευτική κοινότητα μετά τα ποικίλα πλήγματα που δέχτηκε από τα μνημόνια και μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία της πανδημίας βιώνει σήμερα ένα παράξενο κλίμα διαδοχικών και πολλαπλών αλλαγών εκ των άνω (top-down), οι οποίες είναι μάλλον δύσκολο να αφομοιωθούν αφού δεν φαίνεται να είναι επαρκώς επεξεργασμένες και κυρίως, επιχειρούνται χωρίς τον απαραίτητο διάλογο και τη συναίνεση των εκπαιδευτικών.

Κρίσιμα θέματα που βρίσκονται στην επικαιρότητα είναι σήμερα το θέμα της αξιολόγησης, το θέμα της επιμόρφωσης, το θέμα της επαγγελματικής εξουθένωσης (burn out) των εκπαιδευτικών καθώς και της βίας στα σχολεία.

Στη συγκεκριμένη ημερίδα θα επιχειρηθεί να συζητηθεί το ζήτημα της αξιολόγησης πέρα από συνθήματα, κλισέ, λογικές του άσπρου-μαύρου, του copypaste, της επικοινωνίας και του δήθεν, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το ελληνικό συγκείμενο, την ελληνική αλλά και τη διεθνή εμπειρία. Υπό αυτό το πρίσμα η ημερίδα θα εστιαστεί στην αξιολόγηση στην τρέχουσα πραγματικότητακαι πιο συγκεκριμέναστα τεκταινόμενα στην επιχειρούμενη αυτό-αξιολόγηση και την ατομική αξιολόγηση, που βρίσκονται σε εξέλιξη. Θα δοθεί έμφαση στα βιώματα εκπαιδευτικών, διευθυντών και στελεχών της εκπαίδευσης.

Στόχος της ημερίδας είναι να προσφερθεί ένα βήμα αυθεντικής συζήτησης σχετικά με αυτό που πραγματικά επιχειρείται σήμερα, το οποίο αφορά πρωτίστως τους εμπλεκόμενους στα σχολεία.

Πρόγραμμα

Συντονισμός: Γιώργος Μπαγάκης και  Άννα Σιγανού, Σχολικός Σύμβουλος επί τιμή

Βασικοί εισηγητές (μέχρι 20 λεπτά κάθε εισηγητής):

Άννα Τραïανού, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου
Διεθνείς εμπειρίες στην αξιολόγηση στα σχολεία

Γιώργος Μπαγάκης, Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Η επιχειρούμενη αξιολόγηση στα ελληνικά σχολεία

Σχολιαστές των εισηγήσεων (μέχρι 10 λεπτά κάθε σχολιαστής):

Ανδρέας Παπαδαντωνάκης (ΟΛΜΕ), Θανάσης Κικινής (ΔΟΕ), Γιώργος Χριστόπουλος (ΟΙΕΛΕ), Θανάσης Κονταξής, πρώην Σχολικός Σύμβουλος   (αρχική Επιστημονική Επιτροπή του ΜΝΑΕ)

Συζήτηση με το κοινό (θα καταβληθεί προσπάθεια να αποτελέσει σημαντικό μέρος της ημερίδας) 

Σύνθεση-Κλείσιμο


Είναι χαρά μας να σας ακούμε!

Συμπληρώστε τη φόρμα για θέματα που θέλετε να επικοινωνήσουμε

Για σταθερή επικοινωνία μαζί μας μπείτε στην ιστοσελίδα μας στο facebook ή εγγραφείτε στα ΝΕΑ ΜΑΣ (newsletter )

alteredu2023@gmail.com

Συνδεθειτε στη σελιδα μασ στο facebook

Διαδωστε ΜΑΣ στα κοινωνικα δικτυα

Φόρμα επικοινωνίας​

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *